Healthy-Juices1
Dalintis

Tėvai prieš siūlydami vaikams atsigerti sulčių, vietoj gaiviųjų gėrimų, turėtų susimąstyti, nes jose gali būti cukraus kiekis sudarantis du trečdalius vaiko rekomenduojamos dienos normos.

Naujas tyrimas, paskelbtas žurnale BMJ Open, aprašo koks nepageidaujamas cukraus kiekis yra vaisių gėrimuose, natūraliose sultyse ir „smūčiuose“. Apart „Yale Health“ vidutinis amerikietis suvartoja maždaug 22 šaukštelius cukraus per dieną, paaugliai maždaug 34. Viena skardinė gazuoto gaiviojo gėrimo gali turėti apie 10 šaukštelių cukraus.

Amerikos širdies asociacija (AHA) rekomenduoja ne daugiau kaip 3-4 šaukštelius cukraus per dieną vaikams ir 5 – paaugliams. Jungtinėje Karalystėje rekomenduojama daugiausiai 19g arba 4 šaukšteliai cukraus 4-6 metų vaikams ar 24g arba 5 šaukšteliai 7-10 metų vaikams.

Augant žmonių sąmoningumui dėl saldžiųjų gėrimų įtakos svorio augimui ir dantų karieso padidėjimui, dauguma kaip sveikesnę alternatyva renkasi vaisių sultis ir „smūčius“ vietoj gaiviųjų gėrimų, šaltos arbatos ar kitų mėgstamų.

Tačiau net ir 100 % vaisių sultys nėra tokios nekaltos kaip atrodo. Amerikos vaikų pediatrai (AAP) rekomenduoja neduoti sulčių kūdikiams iki 6 mėnesių ir 1-6 metų vaikams ne daugiau puse puodelio sulčių per dieną. Rekomenduojama dozė 7-18 metų vaikams yra 1-2 puodeliai.

Gėrimai be cukraus savo sudėtyje dažniausiai turi gliukozės, fruktozės, sacharozės ir paprasto cukraus, kas yra papildomai įdedama gamintojo, nepaisant natūraliai ten esančio cukraus, kaip medus, sirupai, vaisių sultys ir vaisių sulčių koncentratai. Nors fruktozė ir natūraliai yra vaisiuose, tačiau vartojama kaip gėrimas, ji gali pakenkti dantims kaip ir visi kiti cukrūs.

Ištyrus virš 200 skirtingu gėrimų, daugiau kaip 40% visos produkcijos turėjo apie 4 šaukštelius cukraus savo sudėtyje, taigi tai yra maksimali rekomenduojama dozė vaikams.

Tyrėjų komanda pataria:

  • Neskaičiuoti sulčių gėrimų, vaisių sulčių ir „smūčių“ prie per dieną rekomenduojamų suvartoti vaisių ir daržovių.
  • Valgyti visą vaisių, vietoj sulčių.
  • Skiesti sultis vandeniu arba gerti nesaldintas sultis, tiktai valgio metu.
  • Per dieną suvartoti tik 150ml.

Taip pat tyrėjai teigia, jog visas vaisius turi daugiau skaidulų negu sultys, taip pat vaisiai yra ilgiau virškinami ir netgi yra įrodymų jog kūnas pasisavina kitaip visą vaisių, nei sultis.

Todėl gydytojai pataria tėvams gerai pagalvoti, prieš duodat vaikams atrodo tokį sveiką ir nekaltą gėrimą kaip sultys.

Šaltiniai:

How much sugar is hidden in drinks marketed to children? A survey of fruit juices, juice drinks and smoothies, Jane Boulton et al., BMJ Open, doi 10.1136/bmjopen-2015-010330, published 23 March 2016.
BMJ news release, accessed 23 March 2016.

 

 

Dantukas LT| naujienos| patarimai | informacija
Vaisių sultys ir „smūčiai“ turi nepageidautiną cukraus kiekį savo sudėtyje.
Pavadinimas
Vaisių sultys ir „smūčiai“ turi nepageidautiną cukraus kiekį savo sudėtyje.
Apibudinimas
Tėvai prieš siūlydami vaikams atsigerti sulčių, vietoj gaiviųjų gėrimų, turėtų susimąstyti, nes jose gali būti cukraus kiekis sudarantis du trečdalius vaiko rekomenduojamos dienos normos.
Autorius

Comments are closed.